MLS 8 - Day 1- Race 1-GREEN- Protest Fix vs Sailor-GER WST

Moderators: Protest Committee, Race Committee

Locked
User avatar
Fix oder Nix
Posts: 26
Joined: Thu Jun 07, 2018 3:39 pm

MLS 8 - Day 1- Race 1-GREEN- Protest Fix vs Sailor-GER WST

Post by Fix oder Nix »

Submission Type: Protest

1. Your registered Boat Name: Fix oder Nix *WR*

2. Race Day #: 1

3. Group: green

4. Race #: 1

5. Time (in Replay): 12:32.09

6. Rule(s) applicable: RRS 10, RRS 13, RRS 15, RRS 18.3

7. Skipper(s) involved: Sailor-GER WST

8. Description: Sailor approaching the 1. Topmark from port, shortly before he got a RRS 10 from Batboat. Me shortly tacked on pauline from port to starboard, was just rounding the 1. Topmark, as Sailor-GER WST just tacked in the zone from port to starboard and created a Mast-contact during the Tack. i got a wrong RRS 18.2a and had to request for a cancelation.



9. Print Screen attached (required for a valid PROTEST):
Yes
10. Replay attached (optional):
MLS 8 - Day 1 - Race 1.Replay.Gbx
(3.08 MiB) Downloaded 523 times
Fix protest Sailor S8 D1 R1.jpg
Fix protest Sailor S8 D1 R1.jpg (211.61 KiB) Viewed 11050 times
CU on the Water,
Fix oder Nix
Image
sailor-ger
Posts: 29
Joined: Fri Sep 07, 2018 10:57 pm

Re: MLS 8 - Day 1- Race 1-GREEN- Protest Fix vs Sailor-GER WST

Post by sailor-ger »

Dear referees,

I respect your decision.
That was a bad situation for me
I had no chance to dodge further.
On the left side the buoy and on the right BatBoat
no boat contact to Fix o Nix. but nadeo says punishment.
That's OK. Immediately canceled the penalty without arguing

I will improve myself

Thank you for the right decision
Sailor-GER

sailor-ger
Posts: 29
Joined: Fri Sep 07, 2018 10:57 pm

Re: MLS 8 - Day 1- Race 1-GREEN- Protest Fix vs Sailor-GER WST

Post by sailor-ger »

Group green
race 1
time ~ 12: 32
have canceled 18.2
18.2 against fix or nix
Sorry fix o nix could not turn left
sailor-ger
User avatar
Fix oder Nix
Posts: 26
Joined: Thu Jun 07, 2018 3:39 pm

Re: MLS 8 - Day 1- Race 1-GREEN- Protest Fix vs Sailor-GER WST

Post by Fix oder Nix »

really, that is your outcome ? you could not avoid the Pen with Batboat or me, by ducking his stern ? and well, even if ou could not avoid Batboat, why you not ducked the starboard boats ? you had no overlap to no one, which would have hindered you.
CU on the Water,
Fix oder Nix
Image
sailor-ger
Posts: 29
Joined: Fri Sep 07, 2018 10:57 pm

Re: MLS 8 - Day 1- Race 1-GREEN- Protest Fix vs Sailor-GER WST

Post by sailor-ger »

Lieber Alex, es tut mir wirklich Leid, wenn wir in der letzten Zeit mal gegen einander geraten sind. Ich mache das bestimmt nicht mit Absicht. Wir fahren hier in VSK5 schon lange (ich 12 Jahre du warst auch schon immer dabei) es ist jetzt zu spät hier für dieses Rennen noch mehr Analysen zu bringen. Hab da noch was 😊. Siehe neue Video Einstellung vom Fall an der ersten Marke.
Wir sind beide gute Skipper. Du kennst die Regeln bestimmt besser als ich, darum möchte ich nicht streiten mir Dir.
Ich habe in 40 Jahren viele Regatten gesegelt und viele gewonnen und bist ein super Regatta Segler.
Ich habe immer ohne Proteste gewonnen, aber egal, dass ist lange her. Ich möchte Spass und Frieden mit allen Freunden aus der Welt bei VSK5.
Egal was die neue Video Einstellung zeigt der 18.2er war in Ordnung 😉 kein bootskontakt oder Mastkontakt nur, Du bist aus der VSK5 Zone rausgefahren und nach der Wende wieder reingefahren.
Ich kann den Bereich der Grenze der Zone nicht sehen oder erkennen im Video.
Darum hat das Spiel vermutlich PEN gezeigt. Ich habe gleich gecancelt und nicht gemeckert oder „P Alex gezeigt“. Ich war die ganze Zeit in der Zone, hatte deshalb Vorfahrt, sorry. Ich möchte mich trotzdem entschuldigen dafür und weiterhin Spass haben mit Dir, bei spannenden Rennen, und mit allen anderen Freunden VK5, ohne das das wir uns dauernd anfeinden.
Was auch immer IHR, DIE KOMMISION, Du gehörst ja dazu, ENDSCHEIDET alles ist in Ordnung, ich akzeptiere Eure Entscheidung. Auch mein Team ist damit Einverstanden und akzeptiert die Entscheidung der Jury.
Das ist viel Arbeit in der Jury und ich finde Gut das Ihr das macht in Eurer Freizeit. Danke dafür.
Danke und viele Grüße
Gruß WIL

sailor-ger
Posts: 29
Joined: Fri Sep 07, 2018 10:57 pm

Re: MLS 8 - Day 1- Race 1-GREEN- Protest Fix vs Sailor-GER WST

Post by sailor-ger »

Locked

Return to “Race Day 1”